Ontdek de verborgen parel van Amsterdam

Huis Marseille merkcampagne

Ontdek de verborgen parel van Amsterdam

Sarah van Rij
Huis Marseille, 2024

Sarah van Rij
Huis Marseille, 2024

Sarah van Rij
Huis Marseille, 2024

Huis Marseille, Museum voor Fotografie lanceert een merkcampagne die het museum onder de aandacht brengt als dé plek voor fotografie én als uniek grachtenhuis. Deze bijzondere stap is niet alleen gericht op de lopende tentoonstellingen, maar ook op het historische pand zelf, dat met zijn rijke geschiedenis en adembenemende interieurs een verborgen parel in het hart van Amsterdam is. Met de campagne, waarvoor de fotografie is gedaan door Sarah van Rij, nodigt Huis Marseille een breed publiek uit om dit unieke museum te ontdekken en te ervaren.

Wat Huis Marseille zo bijzonder maakt, is de manier waarop fotografie en architectuur samenkomen. Het is geen verzameling stijlkamers met kunst aan de muur, maar een museum waar fotografie de hoofdrol speelt in een karaktervolle, historische setting. Huis Marseille bezoek je dus niet alleen voor de tentoonstellingen. Het grachtenpand, met zijn boeiende historie en schitterende zalen, is een kunstwerk op zich. Deze unieke combinatie maakt het museum aantrekkelijk voor een breed publiek: van museumliefhebbers en fotografiefanaten tot studenten en jongeren die op zoek zijn naar inspiratie. De campagne onderstreept deze veelzijdigheid en nodigt zowel de Amsterdamse stadgenoten als nieuwsgierige niet-Amsterdammers uit om het museum te ontdekken.

Het museum fungeert als een oase van rust in het hart van Amsterdam. Het biedt de gelegenheid om te ontspannen in de grachtentuin, om te genieten van prachtige uitzichten over de grachten en inkijkjes in nabije tuinen, of om inspiratie op te doen in de fotografiebibliotheek en de gespecialiseerde boekwinkel voor fotografie.

‘Met deze merkcampagne willen we een breder publiek opmerkzaam maken op ons bijzondere museum, dat zich niet alleen door de tentoonstellingen onderscheidt, maar ook door de prachtige grachtenpanden,’ zegt directeur Nanda van den Berg. ‘We willen graag dat jong en oud deze verborgen parel aan de Keizersgracht steeds opnieuw bezoekt, nieuwe fotografie blijft ontdekken, en zich thuis voelt in ons museum.’